Balığın anne sütünden sonra en değerli besin kaynağı olduğu açıklandı.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Su Ürünleri Fakültesi Avlama ve İşleme Teknolojisi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatma Arık Çolakoğlu, balığın, anne sütünden sonra en değerli besin olduğunu bildirdi.
Doç. Dr. Çolakoğlu, açlık duygusunu gidermek ve karın doyurmak için yemek yemenin iyi beslenme olmadığını, karın doyurmanın normal büyüme [...]
Meyve ve sebzelerin renkleri sağlığımıızı nasıl etkiliyor ?
Amerikan Kanser Derneği ve John Hopkins Hastanesi’nin yaptığı ortak araştırma diyeti oluşturan renklerin hastalıklarla yakın ilişkisi olduğunu ortaya çıkardı. Sebze ve meyveden zengin diyet kanser ve kronik hastalık riskini azaltıyor. Beyazlar kolesterolü düşürürken, morlar kanser ve hafızada çok etkili.”Ne yersek oyuz” sözü bir kez daha doğrulandı.
Yapılan son çalışmalar, günlük [...]
Tahıllar
Miktar
Kalori
Süt ve Süt Ürünleri
Miktar
Kalori
1Dilim beyaz ekmek
28 gr
70-100
Yoğurt (yağlı)
100 gr
90-100
1dilim kepekli ekmek
28 gr
55-60
Süt (yağlı)
100 gr
66-70
1 adet kruasan
180-200
180-200
Yoğurt (yağlı-meyveli)
100 gr
120-150
1 dilim kızarmış ekmek
10-15
25-35
Beyaz peynir(yağlı)
100 gr
260-290
Bisküvi
100 gr
450-480
Kaşar peynir
100 gr
400-425
Mercimek (kuru)
100 gr
314
Parmesan peyniri
100 gr
420-460
Arpa (kuru)
100 gr
367
Yumurta (orta boy)
100 gr
80
Bulgur (kuru)
100 gr
371
Yumurta beyazı
1 Adet
15
Kuskus (kuru)
100 gr
367
Yumurta sarısı
1 Adet
65
Mısır (kuru)
100 gr
342
Etler
Buğday(kuru)
100 gr
364
Biftek (ızgara)
100 gr
278
Susam
100 [...]
Bir görüşe göre meyveler hemen yemek üzerine yenmemelidir. Meyve tüketiminde en uygun zaman meyvelerin yemekten iki saat önce veya iki saat sonra tüketilmesidir. Çünkü, meyvelerdeki şeker, yemekten önce veya ayrı olarak daha kolay sindirilir.
Meyvelerden sonra salata tipi şeylerle öğüne başlamak yararlı olur. Daha sonra tahıl ürünleri ve sebzelere yer vermek besinlerin vücuda sağlayacağı yararlar açısından [...]
Vücudumuzun başlıca enerji kaynağını oluşturan karbonhidratlar sınıfında yer alan şeker vazgeçemediğimiz tatlardan biridir. Şeker ve şekerli gıdaları aşırı miktarda tüketmek ise bu besinlerin yüksek enerji değerleri nedeniyle obezitenin en önemli nedenlerinden biridir. Ayrıca obeziteyi takip eden şeker hastalığı, hipertansiyon, kalp - damar hastalıkları da unutulmamalıdır. Diş çürüklerinin de altında yatan en önemli neden şüphesiz şekerli [...]
THE Marmara Oteli’nde dün düzenlenen “Onkolojide Yeni Gelişmeler” konulu sempozyumda konuşan, enstitünün Türk doktorlarından Prof. Dr. Ömer Küçük, gerek kanseri önlemede gerekse kanser tedavisindeki yan etkilerin önüne geçmede olumlu etkisi olan soyayı tedaviye ek olarak kullandıklarını söyledi.
PROSTAT, meme ve pankreas kanserlerinde hayvan deneylerinden sonra insanlarda da klinik çalışmalara başladıklarını söyleyen Küçük, “Hastalara ucuz ve yan [...]
İNGİLTERE’DE yapılan bir araştırma, son zamanlarda halkın beslenme tarzındaki değişikliklerin zihin sağlığı üzerinde olumsuz sonuçlara yol açtığını gösterdi. ‘Sustain’ adlı örgüt ile Zihin Sağlığı Vakfı’nca desteklenen araştırmanın sonuçlarına göre, fast food tarzı beslenme ile yararlı yağların, vitamin ve minerallerin eksikliği ‘depresyon, Alzheimer ve şizofreni’ ile doğrudan ilişkili. Araştırmacılardan Courtney Van de Weyer, “Vücudu iyi beslemek, [...]